lördag 3 januari 2009

Lördagskul

Min Danske vän Johan och jag tog en 12 mila tripp med fyrhjulingarna idag.
Här står jag och väntar på att Johan ska tömma kaffekoppen. Ja hans kopp är ju i form av en 5 liters hink. :-)

För att komma dit vi skulle var vi tvungna att åka i en kraftledningsgata.

Kul att åka fort när ingen ser...

Johan fuskar för han har 4-hjulsdrift!


Johan trodde att en Yeti gått förbi här och jag höll med... tills jag kom hem och frun tyckte vi var korkade. Det ser väl alla att det är Hälge som varit där!


Matrast!
"Brinn då grill-jävel...." muttrade grillmästare Jensen.


Här ses den av grillmästare Jensen egenhändigt skapade kulinariska läckerheten "grovsotad hotdog" som serverades med torrt bröd, och tackolov även med senap och ketchup.

Nå ja, allt varmt är gott i kylan! Fast det hann bli mörkt innan Jensen var nöjd med svartheten på korven...
Mycket frisk luft och snörök i bitande kyla... Efter maten var det bara 4 mil skogsväg hem.

4 kommentarer:

  1. Kul skrivet såg mysigt ut.. och det är ju ganska givet att en dansk kan grilla korv

    SvaraRadera
  2. Vicken fin blogg.
    Jätte skoj att läsa nu kommer jag ha koll på Er.
    Jag skulle vilja komma i kontakt med fotografen av mittbilden längs ner på denna blogg ;-) (hihi)
    Men jag måste ju klaga annars har jag ju inte varit här.......
    Saknas det inte en av de mest intressanta platserna på cypber-space i listan till höger?
    Hört talas om: www.ena4wheelers.se

    Vi ses väl lite senare idag?! Just nu -14 i Enköping men det kommer bli en solig dag å runt -10. Elden är tänd från 09.45

    SvaraRadera
  3. Länken fixad DonK! Hade bara glömt den...
    Och visst är det en duktig fotograf som tagit bilden längst ner i mitten... minns bara inte vad han hette *flinar* men han bor i en kvarn (!)har jag hört.

    Och som du märkte så är jag inte gift med en viking... -18° fick honom att dra täcket över huvudet. Tänk nu när regeringen gav ledigt och allt *blink*

    SvaraRadera
  4. Klart en Dansk ska grilla korv

    SvaraRadera