torsdag 1 januari 2009

Demo sammanfattar jul och nyår ur sin synvinkel

Man märker att något konstigt är på gång när husets fok börjar klättra på stolar för att hänga upp diverse lampor i fönstren.
Ute sätter husse blinkande belysning på uthuset och så ställer han en gran mitt i bästa springstråket på gräsmattan, och från granen går en sladd som man absolut inte får trassla in sig i... NÄHÄ, men den är ju grön och syns inte mot den gröna gräsmattan. Jag är dessutom hund och sägs vara färgblind!
Ni skulle sett Yoda när hon sprang ut första gången efter att husse ställt upp granen mitt på gräsmattan - längre och lägre Flat får man leta efter -skällde gjorde hon också. Men det tog inte lång stund innan hon rodnande konstaterat att det var ju bara ett träd! Yoda påstår att hon var minsann inte alls rädd... Jojo...
Häxa däremot, ja ni vet polisen, rusade ut på tomten och upp i skogen när Yoda skällde. Häxa trodde att det var något rådjur eller kanske en igelkott som var problemet...

Sen fortsätter galenskaperna. Nån idiot släpat in ett träd och ställer det bredvid soffan i vardagsrummet. Det hängs upp en massa häftiga bollar och dragvänliga snören som gör trädet helt OK! men...
NEJ!!! Inte dra i glittret!!! NEJ!!! Inte apportera julgranskulorna!!!
Inte får man tugga på de stickiga grenarna heller.
Och det värsta av allt - man får skäll när man står och viftar med svansen i trädet också...
Det är väl inte vårt fel att man måste ju gå förbi den om man ska komma fram till husse när han ligger i soffan och snaskar julgott.
Vilken Flat kan låta bli att vifta på svansen??? VA??? Jag bara undrar alltså!!!

Och så stackars Yoda! Hon anser att allt som ligger på golvet och är i bärvänlig storlek, är tillåtet att bära på. MEN NÄHÄ, paketen under det där jävla trädet får hon inte röra. Inte ens när det bara är papper och snören kvar av paketen, får hon ta det! TASKIGT säger jag bara! Yoda hjälper ju ändå bara till med att göra pappret i dels mindre bitar och dels mindre mängd... Ja det är klart den saknade mängde papper kommer ju fram senare, i form av bajs...

Och Häxa då - ja hon hoppas och tror att den där skinkan matte fixar i ordning, är till henne. Men så får hon knappt snutten ens - Häxa borde väl ha lärt sig vid det här laget. Hon har ju ändå varit med om jular under 10 år nu. Husse fortsätter muta oss vid frukostbrodet, med sina ostskivor. Men HALLÅ - det finns ju skinka!!!
OK OK ost är givetvis helt OK, husse, för av matte får man ju inget alls!


Så kommer vi till Nyårsafton!
HUR KAN MÄNNISKORNA VARA SÅ TASKIGA ATT MAN SKJUTER OCH SKJUTER UTAN ATT TÄNKA PÅ STACKARS MIG???
Här sitter jag, som den duktiga apportör jag är, och passar på vartenda skott och inte EN ENDA fågel får man hämta. Det hade varit helt OK med en sketen dummy, men inte ens det...
NÄ! Ska ni skjuta kan ni väl se till att det ramlar ner nått också!
...eller är det så att de där som skjuter är så dåliga skyttar att de missar var enda gång???
...vad då??? Fyrverkerier??? Nä mig lurar ni inte! Om det smäller och dessutom luktar krut - då skjuter man fågel!

Men här måste jag säga att jag beundar Häxa. Hon skiter i det hela (jaså länge det inte finns inget att äta alltså). Yoda däremot tyckte väl det var lite konstigt - ja inte smällarna, men allt ljussken och så det där knastret som följs av en del smällar. Men matte gav henne (och Häxa, eftersom hon vaknat när det vaknades något att ÄTA) några ben och så var de två sysselsatta en stund.
...jodå jag fick några jag också eftersom matte påstod att jag kommer få nackspärr om jag ska stå och titta upp mot trädtopparna efter de där fåglarna som aldrig tycks ramla ner.

Ja hörrni det var allt jag hade att säga om jul och nyår.
Önskar er alla God fortsättning på nya året!
Själv ser jag fram emot 17 januari för då har matte sagt vi ska apportera fasan igen!

4 kommentarer:

  1. Tassar in och önskar er ett riktigt härligt 2009. Ska vi ses och träna någon dag?

    SvaraRadera
  2. Aaaah, hajar långsamt... Så du har börjat blogga?? Skoj skoj!! Kasn du länka från min sida med??

    SvaraRadera
  3. Det är inte lätt att vara hund i dessa dagar!
    Här är det småfåglar som matte matar och Rio får inte jaga dem! Elaka matte!
    Men vi sitter och tittar på dem gonom fönstret i stället.

    God fortsättning!
    Martina

    SvaraRadera
  4. Haha, tack för några goda skratt :D

    SvaraRadera