torsdag 22 januari 2009

Vinterbadare...

Jessica med ... kan det vara 3 hundar?

Efter att jag lämnat Diana på skolan blev det möte vid järnvägen för promenad med Jessica och Linn och en hel drös med hundar. Lagom väder - lätt dimma och någon minusgrad - för en promenad. Vi konstaterade att vi nog skulle hålla hundarna kopplade så länge vi gick utmed ån - vi hade ingen lust att se någon gå igenom isen 10 meter ut precis...

Gissa hur många hundar det är i diket? ...svar: 6 stycken.
Gissa hur många hundar som letar godis? ...svar: 5 stycken. Demo letar bara tjejer.

Men när vi vikit av från å-vägen så var det fullt ös. Yoda var den som skulle hållas på mattan av de mer vuxna tikarna, även om hon hann med att busa med dem alla. Demo konstaterade att Trollet hade löp = inte så intressant, medan Zina luktade gudomligt gott. Så dit Zina gick dit gick även Demo...

Yoda studerade även ett vattenhål i isen på en mindre grävd kanal, och givetvis höll inte isen för henne. Det blev ett ofrivilligt vinterbad och hjälp att komma upp på iskanten. Tur kanalen var smal så det gick att nå hundkraken från land. Yoda var inte ensam om att hamna i vattnet, någon mer hund hade samma intresse...

Efter drygt 1½ timmes promenad fick någon för sig att det skulle vara gruppfoto. Ja att fotografera svarta hundar är inte lätt och ännu svårare är dels att få dem sitta still och dels att titta in i kameran (säg inte "HÄR" till hundarna, Jessica - mina kommer då *haha*)

Första försöket - Sota spanar vänster...

...andra försöket - Sota spanar höger, och de andra tycks ha ledsnat på modell-jobbet.

2 kommentarer:

  1. Haha jag gillar bilden då hundarna är i diket, har snott den till min blogg. Hoppas det var OK!

    Ska försöka att inte säga "här" nästa gång. Tänker jag efter är det ett ord som jag använder rätt ofta, mina stackars hundar har fått lära sig att det betyder olika i olika situationer.

    När man sitter på rad och matte säger "här" så betyder det att man ska titta på matte för hon har kamera i näven....

    Ordet "här" när vi är på promenad betyder - gå nära matte annars blir hon sur och kopplet åker på.

    Ordet "kom-här" betyder att man ska sluta äta gottigott på en promenad och i stället röra sig åt mattes håll.

    Hmmmm stackars mina hundar!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Hmm såg nu att Gnista löper, inte konstigt att Demo var kär. Zina är säkert på gång hon också.....

    SvaraRadera